Maria Magdalena

Maria Magdalena, innerlijk vertrouwen, Apostel der apostelen

Er zijn in het voorjaar, rondom Pinksteren, drie avonden “nieuw licht op Maria Magdalena” georganiseerd m.m.v. de gezamenlijke kerken in Groesbeek. Een kennismaking met deze abijzondere vrouw als volgelinge van Jezus, middels een lezingen-ervaringsavond en een filmavond. Op de derde avond is, in een kleine groep, haar evangelie aan de beurt. Eén avond voor deze niet gemakkelijke tekst blijkt erg weinig en er is afgesproken in het nieuwe seizoen verder te gaan. Vier avonden Maria Magdalena, innerlijk vertrouwen is de titel geworden. Elke avond draagt een eigen thema, met een bijpassende meditatie en een stukje uit de tekst, die we in een rustig tempo lezen en proberen binnen te laten komen in het hart.

Plaats:                         Pastorie, ingang Pannenstraat

Woensdagavond       19.30 uur tot 21.30 uur
Data: 2024:                 25 september (ademen), 30 oktober (oorsprong), 20 november (visioen)
          2025:                 22 januari (roeping)

Kosten: een vrijwillige bijdrage t.b.v. de kosten van het Maria Magdalena project is welkom.

Er kunnen nog mensen aansluiten. Ben je nieuwsgierig geworden meld je dan aan via: info@parochiegroesbeek.nl
Hier kun je ook terecht voor de link naar meer informatie. Van harte welkom.

De werkgroep Maria Magdalena beraadt zich nog op aanvullende activiteiten. Dat gaat stap voor stap en heeft tijd nodig. We laten het met open armen op ons af komen en als de tijd daar is laten we van ons horen.